Thursday, December 25, 2008

jauh Perjalanan Luas permandangan..

Assalamualaikum semua...

Maaf sebab lama tak update..sebenarnya banyak benda yang nak dikongsikan dengan sahabat2, cuma masa tak mengizinkan.Alhamdulillah. sepanjang cuti hujung semester ni, banyak perkara baru yang saya pelajari yang mana saya rasa semua ini sangat berharga di masa akan datang bermula dari pengisian rohani sehinggalah ke pengisia yang berbentuk jasmani.... semuanya ade.


Bersama sahabat2 lain diSelangor setelah habis program yang mana pengisian lebih kepada kerohanian,,,,,,,



ORANGE TEAM bersama ustaz di check point ke-3 (kalau tak silap), dalam usaha menawan puncak Gunung Ledang

Orange TEAM berehat sebentar!!! kami pun tahu penat gak.....





Allah nukilkan dalam kalam-Nya melalui surah al-Ikhlas yang bermaksud

"Demi masa, Sesungguhnya manusia itu didalam kerugian , kecuali orang - orang yang beriman dan beramal soleh, berpesan-pesan dengan kebenaran dan berpesan-pesan dengan kesabaran."

Rasa terisi sedikit diri ini apabila menghadiri kuliah2 yang terdapat didalam program2 yang sempat saya ikuti.rasa kerdil sangat... Alhamdulillah.. entah2 kalau duduk rumah je sepanjang cuti mesti tak dapat semua ni...Amin.... cuma bila dengar kuliah dari ustaz2 ni,,,, tergambar diingatan tentang pesan seorang senior ketika kami dalam satu 'disscussion group' dulu.. betul ape yang senior ni bagitau...

"Zaman dulu, orang kafir tolak Islam sebab dia tak faham Islam dan tak nampak Islam tu cantik, tapi zaman sekarang, orang kafir tolak Islam sebab perangai@tingkahlaku orang yang bawa Islam tu teruk walaupun mereka telah tahu bahawa Islam itu cantik."

so, tepuk dada tanye diri sendiri........adakah kita tergolong dalam golongan yang saya maksudkan diatas??? adakah kita telah menjalankan tugas yang sebaiknya sebagai DUTA Islam kepada orang kafir di sekeliling kita?? adakah kita menjalani kehidupan ini mengikut apa yang telah digariskan oleh Islam???

Jom kita bermuhasabah bersama.. Moga hari esok lebih baik dari hari yang kita pernah lalui..


Bersama Memacu ISLAM ke tempat selayaknya..

No comments: